Mesiac: január 2020

Lietadlá, vlaky a automobily – emisie uhlíka v porovnaní medzi Londýnom a Edinburghom Dôvera úspory energie

lietadlá a vlakyPrichádza to obdobie roka, keď sa ľudia rozhodnú cestovať späť domov, byť s priateľmi a rodinou počas prázdnin. Preto sme sa pýtali, ktorý spôsob je najlepší na tieto cesty. Pozreli sme sa na množstvo uhlíka generované rôznymi spôsobmi cestovania.

„Najlepší“ spôsob dopravy závisí samozrejme od toho, kam idete – ak celá vaša rodina žije na dvoch uliciach, môžete sa prejsť. Ale väčšina z nás musí ísť trochu ďalej. Štúdia z roku 2007 s názvom The Carbon Cost of Christmas (Vianočné náklady na uhlí) zistila, že priemerný obyvateľ Spojeného kráľovstva bude v čase Vianoc cestovať okolo 121 míľ, aby navštívil rodinu a priateľov.

Urobili sme hypotetickú cestu medzi kanceláriami Energy Saving Trust v Londýne a Edinburghu, aby sme porovnali naše spôsoby prepravy uskutočnené jednou osobou.

Ak čas nemá žiadny vplyv a máte pocit, že ste energický, vždy by ste mohli chodiť – ale podľa spoločnosti Google by to trvalo päť dní a štyri hodiny. To nezahŕňa ani jesť a spať. Nemali by ste však emitovať žiadny uhlík.

O niečo praktickejšie by ste mohli uvažovať o cyklistike. Najčistejšia forma dopravy má opäť 0 uhlíkových emisií, ale zaberie vám to len 38 hodín a viac času na jedenie, spánok a odpočinok unavených nôh.

Ďalšou možnosťou by mohlo byť elektrické auto. Čisté elektrické auto by emitovalo nulové emisie z výfuku a mali by ste mať priestor aj na pár balíkov. Nový Mk2 Nissan Leaf má dosah 235 míľ, takže sa budete musieť na svojej ceste aspoň raz nabiť. Rýchlosti nabíjania závisia od typu použitej nabíjačky, ale ak ste naplánovali cestu tak, aby zahŕňala nabíjaciu zastávku cez noc, mohlo by to fungovať celkom dobre. Celkové emisie uhlíka z elektrického vozidla sa budú líšiť v závislosti od vášho zdroja elektriny. Stále má menšiu uhlíkovú stopu ako z vozidiel na fosílne palivá a ak svoje auto nabíjate z obnoviteľného zdroja energie, napríklad zo slnečnej alebo veternej energie, bude celkovo emitovať nulové emisie.

Ak je rýchlosť rozhodujúca, vlak môže byť najlepšou stávkou. S iba 29 kg CO2 je to zďaleka najnižšia úroveň emisií pre tradičnejšie formy dopravy pre jednotlivca.

Benzínové a naftové autá by emitovali 120 a 115 kgCo2 – a to by trvalo aj dlhšie. Stále môžete znížiť svoje emisie použitím techník ekologického riadenia, ktoré sa zameriavajú na očakávania, aby ste sa vyhli potrebe brzdiť alebo prudko zrýchľovať.

Automobily sa stávajú efektívnejším spôsobom dopravy s väčším počtom ľudí vo vozidle. Uvedené čísla sú pre jednotlivého cestujúceho. Keď do automobilu pridáte ľudí, celkové hodnoty emisií zostanú rovnaké, ale miera emisií na osobu sa zníži. Ak by teda cestovali štyri rodiny, a nie jednotlivec, mali by byť spojené emisie vo vlaku 29 kg CO2 x 4 – teda 116 kg CO2, čo je na rovnakej úrovni ako benzín (120 kg CO2) alebo naftový automobil (115 kg CO2) emisií. Získajte päť v aute a je to skutočne efektívnejšie – aj keď možno nie také pohodlné.

Nie je prekvapením, že najhorším páchateľom je lietadlo, ktoré prišlo na neuveriteľných 144 kg CO2 pre tento let z Londýna do Edinburghu. Aj keď to môže byť z časového hľadiska lákavé, nerobí to nič pre vaše emisie uhlíka a do času, keď ste sa dostavili a odhlásili a cestovali do centra mesta, môžete tiež ísť vlakom.

Pri plánovaní vašej cesty by ste mali mať na pamäti niečo.

Zdroj: Lietadlá, vlaky a automobily – emisie uhlíka v porovnaní medzi Londýnom a Edinburghom Dôvera úspory energie

Elektrická poistka Hyundai Ioniq Premium – EV4RENT – jednoducho si požičajte elektrické autá v Hamburgu.

HYUNDAI IONIQ ELECTRIC PREMIUM

Hyundai Ioniq electric Premium

Hyundai Ioniq electric Premium
Hyundai Ioniq electric Premium

Účinnosť a vytrvalosť v kombinácii so športovým dizajnom

Hyundai Ioniq electric Premium

Elektrická prémia Hyundai Ioniq je všestranné úspešné elektrické vozidlo.

Vďaka svojej aerodynamike a rýchlemu nabíjaniu je spoločnosť Tesla skutočným konkurentom aj na dlhé vzdialenosti, ak vezmete do úvahy, že sa môže na HighPowerCharger dobiť až 350 km / h s nabíjacím výkonom až 70 kW . Na nabíjačke HPC to znamená, že časy nabíjania sú sotva dlhšie ako 20 minút. Vďaka prepracovanému riadeniu teploty v batérii je batéria v pohybe s takmer konštantným výkonom v lete aj v zime.

Ceny za elektrickú prémiu Hyundai Ioniq
Pre súkromných zákazníkov uvádzame nasledujúce ceny prenájmu za deň vrátane celkového počtu najazdených kilometrov za túto tarifu.

 požičovňa Cena / 24h celková cena inclusive kilometrov
1 deň 105 € 200 km
2 dni 99 € 198 € 500 km
Víkendový tarif
piatok 12:00 – nedeľa 20:00 hod.
88 € 199 € 600 km
1 týždeň 49 € 343 € 800 km
2 týždne 35 € 490 € 1,300 km
mesiac 26 € 780 € 1,800 km
dlhodobý prenájom Prosím opýtajte sa osobitné podmienky

Ďalšie kilometre za 0,25 EUR.
Ceny vrátane 19% DPH

V cene prenájmu je zahrnutá komplexná ochrana so odpočítateľnou sumou 1 000 € v plnom a čiastočnom poistení. Záloha 1 000 €.

O  dodatočnú ochranu  svoj  nárok na odpočítanie dane  prostredníctvom našich služieb, môžete znížiť riziko v prípade poškodenia iba 10 € / kalendár  znížená na 0 € . (Rezervovať najneskôr deň pred začiatkom prenájmu) Stačí
nás kontaktovať .

Stačí nás kontaktovať na rôzne obdobia, najazdené kilometre alebo špeciálne príležitosti.

Elektrické zariadenie Hyundai Ioniq bude k dispozícii v Hamburgu.
Dodávky a dodávky môžu byť vykonané na vyžiadanie za príplatok.

individuálna žiadosť

Zabudnite na vysoké ceny pohonných hmôt na čerpacích staniciach, to je história …

vlastnosti:

  • dobrá hodnota za peniaze
  • veľmi rozsiahle prémiové vybavenie:  LED svetlomety, adaptívne tempomat a výstraha pred vybočením z jazdného pruhu, kožený interiér s perforovanými, vetranými sedadlami spredu.
  • 28kWh batéria s riadením teploty
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km / h za 9,9 s s výkonom motora 88 kW
  • Maximálna rýchlosť 177 km / h
  • veľmi hospodárny na dlhých cestách ( 280 km NEDC)
  • Rýchle nabíjanie na CCS-50kW 80% za 30 minút , na HighPowerCharger pri 70 kW za 23 minút pri 94% stave nabitia
  • Letný rozsah cca 220 km * – zimný rozsah cca 159 km v zime
  • efektívny, veľmi aerodynamický dizajn
  • Bezpečnostný prvok v teste Euro NCAP 5 hviezdičiek
  • 7 airbagov (predné, bočné, kolenné a hlavové airbagy)
  • Protiblokovací brzdový systém, elektrický. Rozloženie brzdnej sily, elektronická kontrola stability, systém kontroly tlaku v pneumatikách
  • Zadná parkovacia pomôcka a  kamera na spätný pohľad
  • Asistent rozjazdu z kopca, elektrická parkovacia brzda s  funkciou automatického zastavenia
  • Lane Keeping Assist, autonómny asistent núdzového brzdenia
  • Svetelný a dažďový senzor, denné svetlá LED a zadné svetlá,  LED svetlomety
  • Radenie pádiel na volante  na riadenie rekuperácie
  • vyhrievané, elektricky nastaviteľné a sklopné vonkajšie zrkadlá
  • nastaviteľný volant vo výške a hĺbke
  • Nekonečný zvukový systém (8 reproduktorov), pripojenia pre USB, AUX
  • Služby TomTom-LIVE
  • Bezdrôtové telefóny s nabíjaním Qi
  • Rádio navigačný systém DAB + s 8-palcovým dotykovým monitorom
  • Súprava Bluetooth handsfree vrátane streamovania zvuku
  • Bezkľúčové ovládanie  s tlačidlom štart-stop
  • Automatická klimatizácia, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný kožený volant
  • Vnútorné zrkadlo sa automaticky stmieva
  • adaptívny tempomat s  reguláciou vzdialenosti  a zastavením
  • elektrické okná vpredu a vzadu
  • Výškovo nastaviteľné sedadlá vodiča a predných spolujazdcov, nastaviteľná bedrová opierka pre vodiča
  • 16 “kolesá z ľahkej zliatiny s pneumatikami 205/55 R16
  • Nabíjací kábel typu 2 a nabíjací kábel Schuko ako štandardný rozsah dodávky
  • Výstražné zariadenie pre krížovú premávku vzadu, asistent mŕtveho uhla
  • Parkovací asistent vpredu
  • elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s funkciou pamäte
  • Čalúnenie z tmavošedej kože
  • Vyhrievanie sedadla vpredu a vzadu, vetrané sedadlá vpredu
nakupovať a spoplatňovať zadarmo = vyššia účinnosť

Hyundai Ioniq elektrický na rýchlonabíjačke CCS

Elektrické zariadenie Hyundai Ioniq môžete nabíjať nasledovne:

  • Schu (tz) -Ko (neporušená) zásuvka pre  domácnosť (pôvodná nabíjacia tehla Hyundai 12A): približne 11 hodín nabíjania od 0 – 100%
  • Pripojenie typu 2 1-fázové nabíjanie do 7,2 kW na nabíjacích staniciach 32 A , na verejných nabíjacích staniciach: doba nabíjania približne 4 hodiny
  • CCS – rýchle nabíjanie pripojenie : Nabíjanie až 70 kW na verejných staniciach rýchleho nabíjania (nabíjačka HPC ). Nabite až 94% za 23 min.

Doprajte si Hyundai Ioniq electric Premium dokonalú kombináciu aerodynamiky a rýchleho nabíjania. Elektrická prémia Hyundai Ioniq sa vyznačuje vynikajúcou účinnosťou a umožňuje pohodlne cestovať aj na dlhých cestách. Jeho ponuka komfortu a bezpečnosti je vynikajúca pre svoju triedu. S elektrickou prémiou Hyundai Ioniq ste pripravení pokračovať vo vysokovýkonných nabíjačkách v žiadnom momente. Táto kombinácia je jedinečná.

Zdroj: Elektrická poistka Hyundai Ioniq Premium – EV4RENT – jednoducho si požičajte elektrické autá v Hamburgu.

Testovanie Hyundai IONIQ Electric: vysoko efektívny nováčik Nórske združenie elektrických automobilov

Testovanie Hyundai IONIQ Electric: vysoko efektívny nováčik

Testovanie Hyundai IONIQ Electric: vysoko efektívny nováčik

Spoločnosť Hyundai IONIQ bola kritizovaná za príliš nízku kapacitu batérie, ale zaberá takmer prekvapujúcou účinnosťou. V letnom období nie je míňanie výdavkov na kilowatthodinu na míľu nijakou veľkou výzvou.

Pred testom som zvyčajne nadšený, ale keď príde na trh úplne nový model, je to niečo jedinečné. Tentoraz tiež preto, lebo už je to dávno, čo sa na trh dostalo nové elektrické vozidlo – a kvôli diskusiám o veľkosti batérie.

Mohla by sa hlasovať o predchádzajúcej hypotéze o účinnom pokroku, čiastočne kvôli jemnej aerodynamike (cd: 0,24) – a preto by bolo dobré na dlhšie cesty? Krátka odpoveď znie áno.

Bolo to takmer akoby som neveril v osobnú spotrebu, po prejdení trasy Drammen-Sigdal-Krødsherad-Drammen, vzdialenosť 152 km s rôznou topografiou. Toto číslo v skutočnosti znamenalo, že auto nebolo príliš ďaleko na to, aby vyhovovalo skôr nápaditému testovaciemu cyklu NEDC.

Rovnaká skúšobná trasa prebehla minulú nedeľu s modernizovaným BMW i3. Bolo to tiež veľmi efektívne , ale IONIQ vykázal ešte lepšie sadzby.

Ak pôjdete ďalej, dostanete ostatné predbežné závery založené na teste, ktorý sa, žiaľ, stal príliš krátkym.

Viac ako 300 predobjednávok

Hyundai prichádza neskoro na večierok s elektrickým autom a robí tak s formátom automobilu, ktorý môže byť primárne spojený s Toyota Prius. Dnes s týmto usporiadaním nie sú na trhu žiadne iné elektrické vozidlá.

Podľa spoločnosti Hyundai Motor Norway už 300 nových Nórov predobjednalo nové elektrické vozidlo.

IONIQ ponúka priestranný a priehľadný priestor a vzadu je batožinový priestor, ktorý rozhodne stojí proti dymu v kompaktnej triede. Kožené sedadlá sú dobré a poskytujú extra vetranie. V tomto cenovom rozpätí nie sú to každodenné náklady, rovnako ako väčšina ostatných zariadení.

Tu je tiež niektorá podstata IONIQ: Veľa áut za rozumnú cenu. Cenovka spochybňuje celý zavedený odkaz a zoznam zariadení je na prémiovej úrovni. Tu sú zmeny súborov a výstrahy slepých zón, adaptívne tempomaty, DAB a oveľa viac. Voliteľné zoznamy zahŕňajú elektrické zariadenia relevantné pre autá, ako napríklad tepelné čerpadlo a ohrievač batérie

Skutočnosť, že existuje veľa plusov, však neznamená úplnú absenciu mínus. Mnohí si zvykli ovládať predhrievanie a nabíjanie prostredníctvom aplikácie na smartfóne. Táto funkcia zatiaľ nemá IONIQ, hoci sa dá relatívne ľahko opraviť pomocou dotykového displeja vo vozidle (na obrázku vyššie).

Zostalo 9 z 18 úderov batérie

Skúšobná trasa v Buskerude ponúkala takmer optimálne podmienky so suchou cestou a dvadsiatimi deviatimi stupňami. Bol zvolený program ekologického riadenia (s klimatizáciou) (namiesto normálneho alebo športového) a klimatizácia bola nastavená na 17 stupňov – a to iba na strane vodiča. Šetrí energiu. (Táto funkcia je veľmi podobná Kia Soul Electric, ktorá má tiež rovnaký systém ponúk na obrazovke.)

Existujú tiež tri rôzne úrovne regenerácie, v závislosti od tvaru dňa. Tu som si vybral druhú úroveň. Rýchlo sa ukázalo, že auto je efektívne; v Mjøndalene vodičský počítač vykázal 0,83 kWh / míľu. Takže na začiatku výletu nie je potrebné zdôrazňovať, ale stále poskytoval veľmi dobrú indikáciu predtým, ako sa poskytlo niekoľko výškových metrov.

Indikátor rozsahu je veľmi triezvy a nedal falošné nádeje. Spotreba Sigdal sa spotrebovala okolo 1 kWh / míľu, predtým ako stúpal z údolia po hranicu obce Krødsherad, zvýšil priemer na 1,17.

Pri prechode z Hokksundu naspäť bolo jasné, že spotreba bola na dosah. Na konci jazdy bolo zariadenie 1,02 kWh / míľa.

Zostalo 9 z 18 úderov batérie. To znamená, že by malo byť možné znovu spustiť tú istú jazdu bez dobíjania, zatiaľ čo riadiaci počítač uviedol 103 zvyšných kilometrov. Teda najmenej 25 míľ vo vnútri, a neberiem do úvahy, že je možné hádzať podstatne dlhšie. K čomu auto dodá v zime, sa samozrejme musíme vrátiť.

Ako spustiť IONIQ

IONIQ váži 1420 kg (vrátane vodiča) a umiestňuje ho do spodnej vrstvy kompaktnej triedy. Má pred sebou elektrický motor a batéria sa nachádza pod priestorom pre cestujúcich. Má samozrejme lítium-iónovú chémiu, ale inžinieri spoločnosti Hyundai si vybrali typ polyméru.

Dôvodom by malo byť to, že majú menšie samovybíjanie a tiež, že vydržia viac cyklov nabíjania, než dôjde k oslabeniu kapacity. Bunky sú ploché – a štvorcové – a mali by sa preto ľahšie stohovať do jedného balenia. Rozloženie hmotnosti v aute je rovnako dobré, čo je dobre zaznamenané počas jazdy.

V prvom rade sa IONIQ ľahko otáča. Zároveň má dobre vyladené nastavenie podvozku a odpruženia, ktoré ponúka veľa potešenia z jazdy. Pocit dosky je celkom priamy a so zvyškom skúsenosti je dobre spojený. A urobte ma zle: Skutočnosť, že je to také potešenie z jazdy, tiež spôsobuje, že počas testu spotreby je trochu náročné dostať sa presne na rýchlostný limit.

Je vhodné spomenúť, že IONIQ má nízku hlučnosť. Odviedla dobrú prácu pri udržiavaní cesty a vetra mimo priestoru pre cestujúcich a vytvárala tak príjemnú atmosféru.

Pokiaľ ide o výkon, IONIQ sedí uprostred stromu. Zvyčajne to je rýchlosť elektrického vozidla od 0 do 50 km / h a za 0,9 sekundy odstraňuje 0 – 100 km / h. To drží habadej pre väčšinu.

Regenerácia, nabíjanie a batéria

Prostredníctvom dotykovej obrazovky môžete získať priebežné informácie o spotrebe energie elektromotorom, kúrením / vetraním a inými elektrickými komponentmi. Indikátor rozsahu sa tiež nastaví, ak zatiahnete za viac ventilátora, tepla alebo chladu a takým spôsobom podporíte moderovanie.

Počas jazdy získate dobré vedenie na prístrojovej doske, aby ste udržali spotrebu a regeneráciu na správnej úrovni prostredníctvom ľavého stĺpca – ktorý zobrazuje „náboj“ (regenerácia), „eko“ (jemným stlačením pravého pedála) a „pwr“ (tvrdá práca) ).

IONIQ je nastavený s európskym štandardom pre rýchle nabíjanie Combo / CCS a môže spotrebovať až 70 kW energie (DC). Poskytuje nabíjaciu dobu 0-80 percent za 30 minút pri ideálnych podmienkach pomocou rýchlej nabíjačky 50 kW. (Vďaka modernej rýchlej nabíjačke s výkonom 100 kW sa môžete dostať až na 20.)

S prístupom na 32-fázový (1-fázový) kurz sa môže čas nabíjania doma (alebo na flex nabíjačke) skrátiť na 4-5 hodín, pretože vozidlo má štandardne zabudovanú nabíjačku s výkonom 6,6 kW.

Nabíjanie v domácnosti pri 3,4 kW / 15A počas tohto testu trvalo asi deväť hodín.

Dôležité hodnotenie ceny a vybavenia

Skepticizmus voči veľkosti batérie je zväčša nedôvodný. Dôvodom je samozrejme zistenie, že IONIQ je rovnako efektívny ako je, a teda sa dobre darí s množstvom energie, ktoré má k dispozícii.

Je tiež dodávaný s dlhým zoznamom zariadení. Rada si musí zvoliť technologický balík, ktorý bude obsahovať dôležité zimné doplnky, ako napríklad tepelné čerpadlo a ohrievač batérie. So všetkým, vrátane kožených sedadiel s elektrickým nastavovaním a strešným oknom, pristane auto za približne 280 000 libier. Podrobnosti o zariadení nájdete tu .

Stručne povedané; Niet divu, že toto je verzia IONIQ, ktorej cieľom je Hyundai predať väčšinu – napriek skutočnosti, že ako hybridný, tak aj dobíjateľný hybridný systém sa uvádza na trh neskôr.

Pokiaľ ide o záruku, patrí medzi najlepšie: 8 rokov / 200 000 km pre batériu a 5 rokov / neobmedzený počet najazdených kilometrov pre zvyšok vozidla. IONIQ má očividne veľa spoločného a dodáva na trh niečo nové – napriek tomu, že to nespĺňa potreby ľudí, ktorí chcú mať elektrický stanový vagón s prívesom.

PS. Z dôvodu krátkej pôžičky automobilu nebolo možné na diaľnici získať extra veľkú vzdialenosť. Dnes dopoludnia však bolo možné viesť 52 km dlhý úsek E18 z mesta Drammen do Osla s teplotami medzi 12 a 15 stupňov pri priemernej spotrebe 1,09 kWh (čo zodpovedá 18% kapacity batérie, ako je znázornené nižšie). To by potvrdilo zvyšok dojmu v teste.

TECHNICKÉ ÚDAJE: Hyundai IONIQ Electric

  • Výkon: 88 kW / 120 k
  • Krútiaci moment: 295 Nm
  • Zmiešaná spotreba (uvedená): 1,15 kWh / míľa
  • Zmiešaná spotreba (skúška, leto): 1,1 kWh / míľa
  • Dosah (za predpokladu): 280 km (NEDC)
  • Dosah (test, leto): 250+ km
  • Batéria: 28 kWh brutto (netto potvrdená)
  • Palubná nabíjačka: 6,6 kW AC (230 V 1-fázová)
  • Hmotnosť: 1 420 kg vrátane vodiča
  • DxŠxH: 4,47 × 1,82 × 1,46
  • Batožinový priestor: 350 litrov
  • Najvyššia rýchlosť: 165 km / h
  • 0-100 km / t: 9,9 sekundy
  • Cena (testovacie vozidlo):  pribl. 280 000 DKK (najlacnejšie od 239 950)

Zdroj: Testovanie Hyundai IONIQ Electric: vysoko efektívny nováčik Nórske združenie elektrických automobilov