Na Kreuz Hilden bol otvorený rýchlo nabíjací park Seed & Greet – electrive.com

V Kreuz Hilden bol otvorený rýchlo nabíjací park Seed & Greet

Do prevádzky bol uvedený rýchlo nabíjací park v Kreuz Hilden neďaleko Düsseldorfu, ktorý je vybavený 20 kompresormi a ôsmimi nabíjacími bodmi. V záverečnej fáze rozširovania pôjde o jeden z najväčších nabíjacích parkov pre každú z dvoch spoločností. Iniciátor Roland Schüren stále poskytuje nabíjacie body pre striedavý prúd.

Od prvého oznámenia vo februári 2020 uplynulo iba osem mesiacov, ale za ten čas sa stalo veľa: Tesla pôvodne zriadila 16 paletových kompresorov a vo štvrtok bol tento dočasný systém znovu demontovaný, a to práve pred otvorením. Namiesto štrkového parkoviska s automatom z pekárne Roland Schüren je nabíjanie teraz oveľa kvalitnejšie a modernejšie.

Dobíjací park sa rozprestiera na dvoch veľkých solárnych strechách, kompresory Supercharger sú umiestnené vľavo pri vstupe (s bielymi prvkami na streche), vpravo stanice Fastned so žltými značkami a nápismi. V treťom rade, ktorý nie je zakrytý, sú nabíjacie stanice so striedavým prúdom (niektoré s pevne pripojeným káblom), kde môžete platiť nielen obvyklými nabíjacími kartami, ale aj žirovou kartou cez Giro-e.

Park nabíjania dopĺňa rovnomenný koncept „Seed & Greet“ od Ihr Bäcker Schüren: V pobočke v areáli si môžu používatelia nielen nabíjať vodu, kávu alebo čerstvý chlieb počas nabíjania, ale môžu si ho kúpiť aj pred dlhším nabíjaním. Jedzte pečenú pizzu na mieste.

  • Vpravo pekáreň a Fastned, vľavo Tesla
  • Fastned dokáže postaviť až 11 nabíjacích staníc s 22 nabíjacími priestormi, Tesla až 40 stánkov.
  • Starý kompresor paliet bol demontovaný práve v čase otvorenia.
  • Pri otvorení bolo na mieste veľa elektronických automobilov.
  • Kompresor kompatibilný s prívesom je možné správne používať, iba ak je na mieste aj druhý rad kompresorov a oblasť je zväčšená.
  • V sieti Fastned môžu byť účtované poplatky za elektronické autá iných značiek.
  • Nabíjacie body AC sú pre hostí a zamestnancov plánovaného kancelárskeho komplexu
  • 2 MWh batéria od spoločnosti Tesvolt pomáha pri napájaní.
  • Akumulátorom sa dá lepšie využiť energia FV systému a budúcich veterných systémov.
 ›

Počas otvorenia zástupcovia spoločností Tesla a Fastned zdôraznili strategicky veľmi priaznivú polohu lokality: priamu blízkosť križovatky dôležitých diaľnic A3 a A46, metropolitného regiónu okolo Düsseldorfu ako spádovej oblasti a mnohých dochádzajúcich medzi Porýnom a Porúřím. „Preto už máme jeden z najväčších parkov preplňovania v Nemecku s 20 nabíjacími stanicami,“ hovorí hovorca spoločnosti Tesla. V záverečnej fáze rozširovania je plánovaných dokonca 40 stánkov kompresorov Tesla.

Bolo jasné, že Tesla v Hildene zriadi aj najnovší kompresor V3. V skutočnosti je iba 12 z 20 stánkov z generácie V3, zvyšných osem stĺpov je stále typu V2 – pravdepodobne na podnet Rolanda Schürena. Ako vodič modelu S nechcel vylúčiť staršie vozidlá Tesla z nabíjacieho parku. Nie je jasné, či zostávajúcich 20 stánkov bude iba V3 alebo či pribudnú ďalšie nabíjacie body V2.

Plánovaných 40x Tesla Supercharger, 22x Fastned a 52 AC nabíjacích bodov

125. nabíjacia stanica spoločnosti je tiež pre strategicky dobré umiestnenie pre Fastned: diaľničný uzol Hilden je dôležitým bodom diaľkovej dopravy pre krajiny Beneluxu. Diaľnica A46 spája región Venlo a Eindhoven s Porýnom, diaľnica A3 z Arnhemu a blízka diaľnica A57 z Nijmegenu sú pre Holanďanov dôležitými diaľnicami. A z Kreuz Hilden pokračujete po diaľnici A3 do južného Nemecka a Európy.

„Máme tu veľký, škálovateľný nabíjací park s najvyššími štandardmi kvality a udržateľnosti,“ hovorí výkonný riaditeľ spoločnosti Fastned Michiel Langezaal v rozhovore pre electrive.net. Holandská spoločnosť pre rýchle nabíjanie nastavila pre otvorenie štyri nabíjačky Alpitronic Hypercharger. Stĺpy majú dva nabíjacie body CCS, každý s výkonom 300 kW, a pripojenie CHAdeMO. Pretože je možné použiť dve z pripojení na stĺpec súčasne, spoločnosť Fastned v súčasnosti ponúka osem nabíjacích staníc.

Prečo má Tesla iba 20 nabíjacích bodov pre jednu značku a Fastned iba osem pre všetky ostatné značky? „Je to začiatok a niekde musíme začať,“ povedal Langezaal. Je to však tiež jasné: Pre spoločnosť Tesla je investícia do Superchargeru súčasťou predajnej stratégie ich vozidiel, pre spoločnosť Fastned je to však ťažký obchod. Minimálne však ziskový: Holandská spoločnosť dokázala prvýkrát v roku 2019 ako celok z prevádzkového podnikania dosiahnuť kladnú EBITDA vo výške 0,5 milióna eur.

Ak sa zvýši dopyt a obsadenosť, Fastned sa môže rýchlo rozšíriť aj v Hildene: Pripravených je ďalších sedem miest, až jedenásť nabíjacích staníc potom ponúka 22 miest pre rýchle nabíjanie. Celkovo je Langezaal veľmi spokojný s umiestnením spoločnosti Hilden a spoluprácou so spoločnosťami Tesla a Roland Schüren. „Dobíjací park je skvelý, som z toho veľmi šťastný,“ uviedol Langezaal. „Ale zároveň je to príliš málo. Ako spoločnosť budeme v budúcnosti potrebovať stovky takýchto systémov, ak chceme z dlhodobého hľadiska nabíjať podstatne viac elektromobilov.“

Dodatok EEG by mohol podobné projekty spomaliť

V záverečnej fáze rozširovania nebude k dispozícii iba 62 rýchlonabíjacích staníc v spoločnostiach Tesla a Fastned, ale aj 52 nabíjacích staníc s nabíjacími stanicami Compleo. Patria sem nabíjacie body až do 22 kW a ďalšie so 7 kW pre hostí a zamestnancov. Na mieste má v budúcnosti vyrásť administratívna budova. Vertikálny skleník sa potom bude nachádzať medzi dvoma krídlami budovy a na štyroch poschodiach sa bude rozkladať na ploche viac ako 1 000 metrov štvorcových. Tam sa má pre potreby pekárne pestovať šalát, jahody a čučoriedky.

Okrem solárnych striech s výkonom 336 kWp bola na splnenie energetických požiadaviek budov, pekárne a samozrejme nabíjacích staníc nainštalovaná 2 MWh jednotka na uskladnenie energie od nemeckého dodávateľa Tesvolt. Miestne zásobovanie energiou majú byť neskôr doplnené o dve veterné turbíny.

Stoking a Tesvolt sa obávajú novely EEG, ktorá by v budúcnosti mohla takéto projekty spomaliť. „Niekoľko ľudí ma oslovilo s tým, že by chceli zahájiť podobný projekt.“ Ak by novela EEG ešte viac obmedzila použitie elektriny vyrobenej vlastnými silami, imitátory by boli doslova prekazení, “hovorí Schüren. „Nemecko a Európa nielenže potrebujú viac e-mobility, ale predovšetkým viac e-mobility s elektrinou z obnoviteľných zdrojov energie.“
Fastnedcharging.com , tesvolt.com

Source: Na Kreuz Hilden bol otvorený rýchlo nabíjací park Seed & Greet – electrive.com