V Kreuz Hilden bol otvorený rýchlo nabíjací park Seed & Greet
Do prevádzky bol uvedený rýchlo nabíjací park v Kreuz Hilden neďaleko Düsseldorfu, ktorý je vybavený 20 kompresormi a ôsmimi nabíjacími bodmi. V záverečnej fáze rozširovania pôjde o jeden z najväčších nabíjacích parkov pre každú z dvoch spoločností. Iniciátor Roland Schüren stále poskytuje nabíjacie body pre striedavý prúd.
Od prvého oznámenia vo februári 2020 uplynulo iba osem mesiacov, ale za ten čas sa stalo veľa: Tesla pôvodne zriadila 16 paletových kompresorov a vo štvrtok bol tento dočasný systém znovu demontovaný, a to práve pred otvorením. Namiesto štrkového parkoviska s automatom z pekárne Roland Schüren je nabíjanie teraz oveľa kvalitnejšie a modernejšie.
Dobíjací park sa rozprestiera na dvoch veľkých solárnych strechách, kompresory Supercharger sú umiestnené vľavo pri vstupe (s bielymi prvkami na streche), vpravo stanice Fastned so žltými značkami a nápismi. V treťom rade, ktorý nie je zakrytý, sú nabíjacie stanice so striedavým prúdom (niektoré s pevne pripojeným káblom), kde môžete platiť nielen obvyklými nabíjacími kartami, ale aj žirovou kartou cez Giro-e.
Park nabíjania dopĺňa rovnomenný koncept „Seed & Greet“ od Ihr Bäcker Schüren: V pobočke v areáli si môžu používatelia nielen nabíjať vodu, kávu alebo čerstvý chlieb počas nabíjania, ale môžu si ho kúpiť aj pred dlhším nabíjaním. Jedzte pečenú pizzu na mieste.
Počas otvorenia zástupcovia spoločností Tesla a Fastned zdôraznili strategicky veľmi priaznivú polohu lokality: priamu blízkosť križovatky dôležitých diaľnic A3 a A46, metropolitného regiónu okolo Düsseldorfu ako spádovej oblasti a mnohých dochádzajúcich medzi Porýnom a Porúřím. „Preto už máme jeden z najväčších parkov preplňovania v Nemecku s 20 nabíjacími stanicami,“ hovorí hovorca spoločnosti Tesla. V záverečnej fáze rozširovania je plánovaných dokonca 40 stánkov kompresorov Tesla.
Bolo jasné, že Tesla v Hildene zriadi aj najnovší kompresor V3. V skutočnosti je iba 12 z 20 stánkov z generácie V3, zvyšných osem stĺpov je stále typu V2 – pravdepodobne na podnet Rolanda Schürena. Ako vodič modelu S nechcel vylúčiť staršie vozidlá Tesla z nabíjacieho parku. Nie je jasné, či zostávajúcich 20 stánkov bude iba V3 alebo či pribudnú ďalšie nabíjacie body V2.
Plánovaných 40x Tesla Supercharger, 22x Fastned a 52 AC nabíjacích bodov
125. nabíjacia stanica spoločnosti je tiež pre strategicky dobré umiestnenie pre Fastned: diaľničný uzol Hilden je dôležitým bodom diaľkovej dopravy pre krajiny Beneluxu. Diaľnica A46 spája región Venlo a Eindhoven s Porýnom, diaľnica A3 z Arnhemu a blízka diaľnica A57 z Nijmegenu sú pre Holanďanov dôležitými diaľnicami. A z Kreuz Hilden pokračujete po diaľnici A3 do južného Nemecka a Európy.
„Máme tu veľký, škálovateľný nabíjací park s najvyššími štandardmi kvality a udržateľnosti,“ hovorí výkonný riaditeľ spoločnosti Fastned Michiel Langezaal v rozhovore pre electrive.net. Holandská spoločnosť pre rýchle nabíjanie nastavila pre otvorenie štyri nabíjačky Alpitronic Hypercharger. Stĺpy majú dva nabíjacie body CCS, každý s výkonom 300 kW, a pripojenie CHAdeMO. Pretože je možné použiť dve z pripojení na stĺpec súčasne, spoločnosť Fastned v súčasnosti ponúka osem nabíjacích staníc.
Prečo má Tesla iba 20 nabíjacích bodov pre jednu značku a Fastned iba osem pre všetky ostatné značky? „Je to začiatok a niekde musíme začať,“ povedal Langezaal. Je to však tiež jasné: Pre spoločnosť Tesla je investícia do Superchargeru súčasťou predajnej stratégie ich vozidiel, pre spoločnosť Fastned je to však ťažký obchod. Minimálne však ziskový: Holandská spoločnosť dokázala prvýkrát v roku 2019 ako celok z prevádzkového podnikania dosiahnuť kladnú EBITDA vo výške 0,5 milióna eur.
Ak sa zvýši dopyt a obsadenosť, Fastned sa môže rýchlo rozšíriť aj v Hildene: Pripravených je ďalších sedem miest, až jedenásť nabíjacích staníc potom ponúka 22 miest pre rýchle nabíjanie. Celkovo je Langezaal veľmi spokojný s umiestnením spoločnosti Hilden a spoluprácou so spoločnosťami Tesla a Roland Schüren. „Dobíjací park je skvelý, som z toho veľmi šťastný,“ uviedol Langezaal. „Ale zároveň je to príliš málo. Ako spoločnosť budeme v budúcnosti potrebovať stovky takýchto systémov, ak chceme z dlhodobého hľadiska nabíjať podstatne viac elektromobilov.“
Dodatok EEG by mohol podobné projekty spomaliť
V záverečnej fáze rozširovania nebude k dispozícii iba 62 rýchlonabíjacích staníc v spoločnostiach Tesla a Fastned, ale aj 52 nabíjacích staníc s nabíjacími stanicami Compleo. Patria sem nabíjacie body až do 22 kW a ďalšie so 7 kW pre hostí a zamestnancov. Na mieste má v budúcnosti vyrásť administratívna budova. Vertikálny skleník sa potom bude nachádzať medzi dvoma krídlami budovy a na štyroch poschodiach sa bude rozkladať na ploche viac ako 1 000 metrov štvorcových. Tam sa má pre potreby pekárne pestovať šalát, jahody a čučoriedky.
Okrem solárnych striech s výkonom 336 kWp bola na splnenie energetických požiadaviek budov, pekárne a samozrejme nabíjacích staníc nainštalovaná 2 MWh jednotka na uskladnenie energie od nemeckého dodávateľa Tesvolt. Miestne zásobovanie energiou majú byť neskôr doplnené o dve veterné turbíny.
Stoking a Tesvolt sa obávajú novely EEG, ktorá by v budúcnosti mohla takéto projekty spomaliť. „Niekoľko ľudí ma oslovilo s tým, že by chceli zahájiť podobný projekt.“ Ak by novela EEG ešte viac obmedzila použitie elektriny vyrobenej vlastnými silami, imitátory by boli doslova prekazení, “hovorí Schüren. „Nemecko a Európa nielenže potrebujú viac e-mobility, ale predovšetkým viac e-mobility s elektrinou z obnoviteľných zdrojov energie.“
Fastnedcharging.com , tesvolt.com
Source: Na Kreuz Hilden bol otvorený rýchlo nabíjací park Seed & Greet – electrive.com