Guide to electric car charging – EV charging for beginners

Sprievodca nabíjaním EV

ev sprievodca nabíjaním


Nabíjanie elektrických vozidiel (EV) je dôležitým aspektom vlastníctva EV. Na základe hodnotenia výkonu, typu konektora, požiadaviek na kabeláž a špecifikácie vozidla vytvorila spoločnosť Zap-Map sériu sprievodcov krok za krokom, ktoré sa zaoberajú kľúčovými otázkami súvisiacimi s nabíjaním EV.

Nasledujúce oddiely poskytujú prehľad sprievodcov vrátane verejných nabíjacích sietí , nabíjania doma , nabíjania v práci , rezidenčného nabíjania na ulici , typov nabíjacích staníc , domácich taríf za energiu EV a nabíjania EV .

Vysvetlenie nabíjania EV je vysvetlené

je vysvetlené nabíjanie


Existujú tri hlavné typy nabíjania EV – rýchle , rýchle a pomalé . Predstavujú výkonové výstupy a teda aj rýchlosti nabíjania, ktoré sú k dispozícii na nabíjanie EV. Upozorňujeme, že výkon sa meria v kilowattoch (kW).

Rýchle nabíjačky sú najrýchlejším spôsobom nabíjania EV a prevažne pokrývajú nabíjanie jednosmerným prúdom. Dá sa to rozdeliť do dvoch kategórií – ultrarýchly a rýchly . Veľmi rýchle body sa môžu nabíjať pri 100+ kW – často 150 kW – a až 350 kW a sú jednosmerné. Konvenčné rýchle body tvoria väčšinu rýchlej nabíjacej infraštruktúry Spojeného kráľovstva a nabíjajú sa pri 50 kW DC, často je k dispozícii aj rýchle nabíjanie 43 kW AC.

Medzi rýchle nabíjačky patria nabíjačky, ktoré poskytujú energiu od 7 kW do 22 kW, ktoré zvyčajne úplne nabijú EV za 3-4 hodiny. Najbežnejším verejným nabíjacím bodom nájdeným vo Veľkej Británii je 7 kW neviazaný prívod typu 2, aj keď priviazané konektory sú k dispozícii aj pre typ 1 aj typ 2.

Pomalé jednotky (až do 3 kW) sa najlepšie používajú na nabíjanie cez noc a obyčajne trvajú 6 až 12 hodín pri čistom EV alebo 2 až 4 hodiny pri PHEV. EV sa nabíjajú na pomalých zariadeniach pomocou kábla, ktorý spája vozidlo s 3-kolíkovou zásuvkou alebo zásuvkou typu 2.

Spoplatňovanie vo verejných sieťach

ev sprievodca nabíjaním - nabíjanie na verejných sieťach


Spojené kráľovstvo má veľké množstvo verejných sietí spoplatňovania EV, niektoré ponúkajú pokrytie na vnútroštátnej úrovni a iné sa nachádzajú iba v konkrétnych regiónoch. Medzi hlavné siete po celej Veľkej Británii patria BP Chargemaster Polar, Ecotricity, Pod Point, Tesla, Instavolt a Charge Your Car.

Regionálne siete zvyčajne pokrývajú dobre definované oblasti, ako sú Londýn, Škótsko, Midlands alebo Juhozápad. Pretože mnohé z nich sú prevádzkované národnými sieťami alebo sú s nimi prepojené, je často možné používať body v rámci týchto regionálnych sietí s národným účtom. Úroveň prístupu však závisí od siete a od konkrétneho miesta nabíjania.

Spôsoby platby a prístupu v sieťach sa líšia, hoci všetky verejné miesta musia ponúkať prístup ad hoc. Väčšina sietí ponúka prístup prostredníctvom aplikácie alebo RFID karty (alebo obidvoch), zatiaľ čo bežný je aj prístup na web. Bezkontaktný prístup k platobnej karte sa stáva čoraz bežnejším, najmä na miestach s rýchlym poplatkom, ktoré si nevyžadujú predchádzajúcu registráciu alebo zriadenie účtu.

Aj keď je niekoľko bezplatných nabíjacích staníc EV k dispozícii zadarmo, väčšina rýchlych a rýchlych nabíjačiek vyžaduje platbu. Sadzby za spoplatňovanie zvyčajne zahŕňajú cenu za spotrebovanú energiu (pence za kWh), hoci je možné nájsť cenu za čas nabíjania (pence za hodinu) alebo stanovený poplatok za nabíjaciu reláciu.


Ako nabíjať EV doma

ev sprievodca nabíjaním - nabíjanie doma


Nabíjanie doma je často najpohodlnejším a nákladovo najefektívnejším spôsobom nabíjania EV. Na inštaláciu domácich nabíjacích staníc EV sú k dispozícii štátne dotácie a veľké množstvo spoločností ponúka plne nainštalovaný nabíjací bod za pevnú cenu.

Väčšina domácich nabíjačiek má buď výkon 3 kW alebo 7 kW. Vyššie napájané nástenné jednotky zvyčajne stoja viac ako pomalšia možnosť s výkonom 3 kW a na úplné nabitie EV o polovicu. Mnoho výrobcov doplnkových automobilov má dohody alebo partnerstvá s dodávateľmi nabíjacích staníc av niektorých prípadoch poskytujú bezplatný domáci poplatok v rámci nákupu nového automobilu.

Vo väčšine prípadov si domáce nabíjanie vyžaduje parkovanie mimo ulice, aby sa predišlo vlečeniu káblov cez verejné chodníky a verejné priestory. Zatiaľ čo v niektorých častiach miestnych samospráv sú stále k dispozícii obyčajné spoplatnené bytové jednotky na ulici, sú stále menej dostupné.


Ako nabíjať EV v práci

ev sprievodca nabíjaním - nabíjanie v práci


Čoraz viac spoločností inštaluje spoplatňovacie jednotky EV na pracovisku pre zamestnancov a návštevníkov. Podobne ako pri nabíjaní na domácom základe, zapojenie EV do nabíjania na pracovisku má zmysel, pretože zamestnanecké vozidlo bude zvyčajne stacionárne väčšinu dňa, keď sa dá pohodlne nabíjať. Nabíjačky založené na práci môžu tiež zohrávať úlohu pri získavaní zákazníkov, aby navštívili obchodné alebo maloobchodné miesto.

Zatiaľ čo poplatky za prácu na pracovisku sú podobné domácim jednotkám, výkonové hodnotenie býva vyššie s inštalovanými viac 7 kW a 22 kW jednotiek. Mnoho obchodných jednotiek má dvojitú zásuvku, čo im umožňuje nabíjať dve autá súčasne. Vyššie energetické jednotky tiež umožňujú spoločnostným flotilám plug-in, aby sa uprostred dňa nabíjali „príležitostne“, aby sa zvýšil efektívny počet najazdených kilometrov za deň bez toho, aby sa muselo používať drahšie nabíjanie vo verejnej rýchlej sieti.

Firemné výhody vo forme grantov a zvýšených kapitálových príspevkov sú k dispozícii pre spoplatňovacie jednotky na pracovisku. Majitelia spoločnosti sa môžu rozhodnúť, či poskytnú bezplatný poplatok alebo poplatok za používanie zariadení, mnohí sa rozhodli pre nulové alebo nízke náklady na stimulačné použitie EV v spoločnosti a zákazníkmi a návštevníkmi.


Nabíjanie elektrického vozidla

ev nabíjací sprievodca - nabíjanie ev


Elektrické vozidlá majú prívody, ktoré na ich pripojenie vyžadujú špeciálne konektory. Tieto káble sú často zakryté káblami dodávanými s automobilom a umožňujú nabíjanie pomalými a rýchlymi nabíjačkami v celej Veľkej Británii. Pri rýchlom nabíjaní sa používajú konektory pripevnené k nabíjačke, takže vodiči nemusia prenášať káble, aby zakryli tento typ nabíjania.

Väčšina nových vozidiel EV bude na nabíjanie používať štandard typu 2 so vstupom CCS typu 2, ktorý umožňuje rýchle nabíjanie. Toto sa rýchlo stáva najbežnejším štandardom nabíjania, pričom vstup typu 1 sa vyskytuje hlavne u starších modelov. Rýchle nabíjanie je rozdelené medzi štandardy CHAdeMO a CCS, pričom prvé z nich je stále populárnejšie. Avšak vzhľadom na to, že dve najväčšie predávané vozidlá vo Veľkej Británii používajú vstupy CHAdeMO, bude trvať dlhšie, kým dôjde k prepnutiu.

To, čo si mnohí potenciálni kupujúci EV neuvedomujú, je to, že autá umožňujú nabíjanie rôznymi sadzbami. Existujú palubné nabíjačky alebo maximálne sadzby nabíjania, čo znamená, že napríklad keď môžete zapojiť auto, ktoré môže nabíjať pri 7 kW až 22 kW, stále bude čerpať iba 7 kW. Mnoho hybridných doplnkov nie je možné rýchlo nabíjať a EV ponúka rôzne rýchle funkcie v závislosti od modelu.

Aby sme vám pomohli pochopiť silné stránky každého konkrétneho modelu EV, vytvorili sme niekoľko sprievodcov nabíjaním EV pre najpredávanejšie elektrické vozidlá vo Veľkej Británii. Tieto príručky pokrývajú všetky aspekty nabíjania EV a zahŕňajú modely od Audi, BMW, Jaguar, Kia, Hyundai, Nissan, Renault, Tesla a Volkswagen.

Source: Guide to electric car charging – EV charging for beginners