Hyundai Ioniq elektrický skúšobný pohon
Dnes to bol deň. Mohol som urobiť elektrický testovací mechanizmus Hyundai Ioniq . Prvé praktické skúsenosti s ekologickými vozidlami. Všetky moje skúsenosti a dojmy som zhrnula v tejto správe.
Hyundai Ioniq elektrický skúšobný pohon
Mohlo to byť akékoľvek iné auto, ale Hyundai Ioniq je kvôli vysokému rozsahu (280 km v porovnaní s konkurenciou) môj obľúbený. Menovanie testovacej jednotky nebolo ľahké plánovať. V Rakúsku má len niekoľko predajcov v súčasnosti projektantov. Kvôli nejakej akcii (6 dní elektrický automobil na testovanie 60 €), dostupné modely len niekoľko hodín týždenne na čistenie u predajcu. Mal som to šťastie, že som dostal čas v takomto okne.
prvý dojem
Prvý dojem bol vždy zaujímavý. Spálil auto súčasne na čerpacej stanici. Parkovanie bolo z ruky voľné, s jemným perom. Aktivované tlačidlo VESS aktivuje zvuk motora, takže vozidlo vnímajú chodci a cyklisti. Ak jazdíte trochu rýchlejšie, táto funkcia sa vypne. Skúšobný automobil je šedý. Farebné akcenty (hnedé) nevyzerajú tak pekne, všeobecne sa mi páči biela verzia s modrými akcentmi ako zvonka, tak aj vo vnútri oveľa lepšie. Pozri môj článok o Hyundai Ioniq Hybrid . Ak je ďalší automobil Hyundai Electric, rozhodne nie je šedý.
Overland cesta
Po niekoľkých metroch sa išiel priamo na prvú úplne elektrickú pozemnú cestu. Vzdialenosť od okraja smerom k diaľnici. Prvých niekoľko kilometrov je formatívny, poháňa plne elektricky poháňané auto tak veľmi odlišné. Po poslednom semafore som sa zmenil na športový režim a urýchlil som. Ioniq má nasledujúce režimy:
- Normálny
Normálny režim s kombináciou výkonu a nízkej spotreby.- Eco
Výkon motora sa zníži na optimálnu hospodárnosť. Zrýchlenie je pomalé, ale oveľa lepšie ako akýkoľvek plynový horák. Ušetrujete veľa energie na dlhé vzdialenosti a tým rozširujete dosah až na 280 km. Na displeji sa zobrazuje farba, či jazdíte ekonomicky. Optimálna pre dlhšie vzdialenosti bez stresu.- Šport
Celý výkon a to hneď. V športovom režime motor rozvíja plný výkon. Za niekoľko sekúnd rýchlomer ukazuje 120 km / h a viac. Keď stlačíte plynový pedál, doslova ste stlačili na sedadlá. Jeden je ihneď pri rýchlosti 120 km / h a musí byť opatrný, aby auto nevybočilo (dávajte pozor pri predbiehaní!).Jednotlivé režimy môžete počas jazdy prepínať podľa vlastného uváženia.
posúdenie
Podľa môjho názoru existujú dva hlavné rozdiely pri jazde na diaľnici v porovnaní s plynovým horákom:
- Môžete sa lepšie
vyhnúť. Aj pri rýchlosti nad 100 km / h sa auto cíti oveľa pokojnejšie. Počujete len zvuky kolesa a vetra. To veľmi pripomína jazdu vlaku vo vozni ďaleko od lokomotívy.- Cíti sa správne, aby to
znie trochu šialene, ale auto beží tak pokojne, uvoľnene a ešte rýchlo na ceste. Môžete si vychutnať životné prostredie bez stresu a šumu. Vráťte sa späť, rovnako ako u plynového horáka, ale môžete si byť istý, že okolo neho nebudete šíriť žiadne škodlivé výfukové plyny. E-automobily sú v súčasnosti oko-lovca, najmä od prekvapených chodcov alebo cyklistov.výlet do mesta
V druhej časti mojej 28 km skúšobnej jazdy ide do mesta. Väčšina bude jazdiť do práce v meste. To je dôvod, prečo je výlet na mesto základnou súčasťou môjho testu.
Pre túto úlohu som sa zavesil na prvom semaforovom svete na vozidle Vorderman a aktivoval tempomat . S dodatočným aktívnym upozornením na odchod z jazdného pruhu môže byť elektrický pohon Hyundai Ioniq takmer úplne nezávislý. Tesla predáva túto funkciu ako autopilot, Bol som veľmi skeptický, keby to skutočne fungovalo a na nervozite volantom. V skutočnosti vozidlo udržuje určitú vzdialenosť od auta vpredu a zrýchľuje alebo brzdí samostatne. Dokonca aj riadenie je automatické. Ioniq sleduje vozidlo, ktoré jazdí pred ním. Jediné, čo musíte urobiť, je držanie riadidiel a dlhšie zastavenie (viac ako 5 sekúnd) krátko poklepte na plynový pedál. Funguje to tak dobre, môžete čítať noviny vedľa nej alebo prejsť dnešné schôdzky na vašom smartphone. Samozrejme, ako zodpovedný motorista stále venujete pozornosť prevádzke.
záver
Takmer 30 kilometrov alebo 45 minút jazdy boli príliš rýchle. Skúšobná jazda sa mi podarilo dokázať: ďalší automobil bude 100% elektrický . To je v dvoch smeroch. Plne elektrický pohon (BEV) a zaručený žiadny iný systém. Možno dokonca aj Hyundai Ioniq Elektro. Bohužiaľ, čakacia doba je v súčasnosti niekoľko mesiacov, takže čakanie na Model Tesla 3 bude pravdepodobne podobné. Aspoň čakám na konečnú prezentáciu Tesla 3 v júni.
Čo si o tom myslíte? Máte otázky týkajúce sa mojej skúšobnej jazdy alebo auta vo všeobecnosti?
Zdroj: Hyundai Ioniq Electric Test Drive – Technologický blog