Mesiac: august 2019

Nový Hyundai IONIQ Electric má konečne appku a dojazd cez 300 km | TECHBOX.sk

Nový Hyundai IONIQ Electric má konečne appku a dojazd cez 300 km

Plne elektrická verzia modelu Hyundai IONIQ bude pre budúci modelový rok vybavená novou batériou, vďaka ktorej ďalej zájde, ale konečne bude mať k dispozícii aj mobilnú aplikáciu, ktorá elektromobilu, ale aj jeho hybridnej verzii chýbala. Výrobca okrem toho v Amsterdame práve predstavuje aj Hyundai KONA Hybrid.

Facelift Hyundai IONIQ Electric prinesie hlavne serióznejšie tvarovanú prednú masku v štýle KONA Electric. Už to nebude iba kus obyčajného plastu s výzorom plastelíny, ktorý vypĺňa nasávanie v prednej maske, ale bude mať nejakú štruktúru a taktiež i aktívne chladenie (výrezy v maske). Mierne sa zmenili hlavné svetlomety, ktoré sú fullLED, ale aj denné svietenie. Namiesto jedného LED pásika sú tu dva. Inak je dizajn prakticky identický, vrátane nepraktického predeleného zadného skla.

Hlavné novinky sa diali pod kapotou a v interiéri. Novinkou, o ktorej sme informovali už v máji, je väčšia batéria s kapacitou 38,3 kWh (pôvodne 28 kWh). Vďaka tomu má elektromobil na jedno nabitie prejsť 311 km podľa WLTP. To by ale znamenalo, že spotreba na 100 km by bola iba 12,3 kWh. Uvidíme.

ZDROJ | Hyundai

Plusom je nová palubná nabíjačka, no stále s chabým výkonom len 7,2 kW (pôvodne 6,6 kW). Nabíjanie na 80% tak potrvá vyše 6 hodín. Pozitívnejšie ale znie možnosť nabíjania jednosmerným prúdom so 100 kW výkonom. 80% kapacity batérie by ste mali mať za 54 minút, hoci tento údaj matematicky veľmi nesedí. Uvidíme taktiež až v teste.

RECENZIAHyundai IONIQ Electric – vydarený elektromobil za primeranú cenu

ZDROJ | Hyundai

O dobíjanie sa stará aj rekuperácia. Tú je po novom možné ovládať pádlami pod volantom, vraj až do úplného zastavenia. Okrem toho má nový IONIQ Electric ďalší jazdný režim Eco+, dopĺňajúci štandardné režimy Eco, Comfort a Sport. Nastavením režimu Eco+ vodič výrazne zníži spotrebu energie. Vozidlo bude ale poriadne lenivé.

Druhou už známou novinkou je výkonnejší elektromotor s výkonom 100 kW čo je zhruba 136 koní. Maximálny krútiaci moment je 295 Nm. Maximálna rýchlosť je 165 km/h. Maximálna prípustná hmotnosť je 1 970 kg, pohotovostná je 1 527 kg. Objem kufra je 357, resp. 1 417 l.

Úplnou novinkou je Hyundai SmartSense, ktorý obsahuje protikolízny asistenčný systém Front Collision Warning a Avoidance Assist s detekciou chodcov a cyklistov, výstražný systém Driver Attention Warning upozorňujúci vodiča na únavu, výstražný systém Lane Keeping Assist upozorňujúci na neúmyselné opustenie jazdného pruhu a asistent diaľkových svetiel High Beam Assist.

Príplatkovým prvkom je asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu Lane Following Assist, ktorý udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu a systém Intelligent Speed Limit Warning, ktorý pomocou prednej kamery a s podporou informácií z navigačného systému rozoznáva dopravné značky obmedzujúce rýchlosť jazdy, ako aj značky zákazu predbiehania a zobrazuje ich na displeji v združenom prístroji v reálnom čase.

ZDROJ | Hyundai

Adaptívny tempomat Smart Cruise Control (SCC) s funkciou Stop & Go využíva predný radarový senzor na monitorovanie vozidla idúceho vpredu a samočinne udržiava vodičom nastavený odstup v rámci predvolenej maximálnej rýchlosti. Nová funkcia Leading Vehicle Departure Alert upozorní vodiča, keď sa vozidlo idúce vpredu opäť rozbehne.

Ďalším voliteľnými bezpečnostnými systémami sú monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Blind-Spot Collision Warning a asistenčný systém pre vyparkovanie Rear Cross-Traffic Collision Warning.

Nový IONIQ Electric má konečne aj vlastnú aplikáciu, Hyundai Bluelink. Tá na diaľku dokáže ovládať kúrenie/klimatizáciu vozidla, ako aj kontrolovať a programovať nabíjanie batérie pohonu. Viac info k aplikácii prinesieme v samostatnom článku. Novinkou je i eCall – systém automatického volania záchranného dispečingu, aktivovaného nafúknutím airbagov.

Novinkou v interiéri je možnosť mať až 10,25″ displej na stredovej konzole. Obrazovka systému sa dá individualizovať výberom z dvoch zobrazení a editáciou ikon. Okrem štandardných funkcií Android Auto a Apple CarPlay má systém AVN novú funkciu Multi-Bluetooth, ktorá umožňuje súčasné pripojenie dvoch smartfónov na prehrávanie hudby cez Bluetooth.

S príplatkovou navigáciou AVN získate služby Live Services na 5 rokov zadarmo. Ich súčasťou sú dopravné informácie v reálnom čase, správy o počasí, zobrazovanie voľných parkovacích miest na uliciach, online vyhľadávanie bodov záujmu POI, informácie o autorizovaných predajcoch/servisoch a informácie o stacionárnych radaroch (v štátoch, kde to legislatíva povoľuje).   

Ani Hyundai sa neubránil nepraktickým lesklým častiam. Pod AVN je totiž nový ovládací panel klimatizácie a kúrenia s novým dizajnom a lesklou povrchovou úpravou. Modernizovaný dizajn interiéru má tiež dotvárať modré ambientné osvetlenie na stredovej konzole a spodnej časti prístrojového panelu na strane spolujazdca.

ZDROJ | Hyundai

Pre nový IONIQ je na výber 9 farieb karosérie, z ktorých štyri sú nové: Fluidic Metal, Electric Shadow, Liquid Sand a Typhoon Silver. Z pôvodnej palety zostali zachované farby Phantom Black, Polar White, Iron Gray, Intense Blue a Fiery Red. Novinka bude v predaji budúci mesiac. Cena zatiaľ nie je známa, bude však podobná tej z minulej generácie.

ZDROJ | Hyundai

Hyundai KONA Hybrid

Okrem Hyundai IONIQ Electric sme sa v Amsterdame dočkali aj modelu KONA Hybrid, ktorá vychádza priamo z modelov KONA a KONA Electric.

Nový Hyundai KONA Hybrid poháňa 1,6-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 77 kW (105 k) a maximálny krútiaci moment 147 Nm. Sekunduje mu elektromotor dosahuje výkon 32 kW (43,5 k) s maximálnym krútiacim momentom 170 Nm. Spoločne poskytujú výkon 104 kW (141 k) a 265 Nm.

ZDROJ | Hyundai

Nepoteší ale kapacita batérie. Tá má len 1,56 kWh a dobíja sa počas jazdenia. Nejde tak o plug-in-hybrid, ale iba o hybrid. Spotrebu výrobca udáva na 3,9-4,3 l/100 km, ale podľa NEDC. Maximálna rýchlosť je 160 km/h. Kufor má objem 361, resp. 1 143 l.

ZDROJ | Hyundai

Novinkou je aj vyššie spomínaný AVN systém s 10,25″ displejom, resp. 7″ LCD pre systém Display Audio. Rovnako nechýbajú ani vyššie spomínané bezpečnostné a komfortné prvky výbavy.

ZDROJ | Hyundai

KONA Hybrid má asistenčný systém ECO-DAS (ECO-Driving Assist System) pomáhajúci znížiť spotrebu paliva. Integrovaná funkcia Coasting Guide analyzuje informácie o priebehu cesty z navigačného systému a upozorňuje vodiča keď je vhodné spomaliť (napríklad pre zmenu smeru, križovatku alebo výjazd z diaľnice). Táto funkcia prispieva k zníženiu spotreby paliva a minimalizuje použitie bŕzd. Funkcia Coasting Guide sa dá aktivovať v režime Eco pri jazde rýchlosťou medzi 40 a 160 km/h.

ECO-DAS zahŕňa aj predvídavý systém manažmentu energie (Predictive Energy Management System), ktorý reguluje nabíjanie a vybíjanie batérie pri jazde do kopca a z kopca, aby sa maximálne efektívne využila elektrická energia na pohon. Keď má vozidlo jazdiť do svahu, systém mierne zvýši otáčky spaľovacieho motora, aby sa batéria dobila pred stúpaním.

Keď je batéria dostatočne nabitá, Kona Hybrid zvýši výkon elektromotora pri jazde do kopca a spotrebovanú elektrickú energiu opätovne dobije rekuperáciou pri následnej jazde z kopca, čím sa zvyšuje efektivita využívania paliva. 

V predaji na Slovensku môžeme KONU Hybrid očakávať zhruba v októbri tohto roka. Ani v tomto prípade nie je zatiaľ známa cena.

Zdroj: Nový Hyundai IONIQ Electric má konečne appku a dojazd cez 300 km | TECHBOX.sk

Hyundai prinesie aplikáciu Bluelink Connected Car pre všetky modely na trhu | TECHBOX.sk

Hyundai prinesie aplikáciu Bluelink Connected Car pre všetky modely na trhu

Hyundai popri vynovených modeloch IONIQ Electric a KONA Hybridpredstavil aj nové služby digitálnej konektivity Bluelink Connected Car, ktoré sa majú stať v priebehu najbližších rokov súčasťou všetkých modelov predávaných na európskom trhu.

Bolo už iba otázkou času, kedy aj Hyundai ponúkne svojim zákazníkom plnohodnotnú digitálnu konektivitu v podobe mobilnej aplikácie, na akú sme zvyknutý aj v prípade iných automobiliek. Teraz sa tak deje v podobe platformy Bluelink Connected Car, ktorá ešte tento rok dorazí do vozidiel Hyundai IONIQ a v priebehu najbližších dvoch rokov postupne aj do všetkých ostatných modelov automobilky.

Bluelink Connected Car umožní majiteľom vozidiel Hyundai na diaľku zamknúť a odomknúť vozidlo, pričom ak vozidlo po jeho opustení zabudnú zamknúť, mobilná aplikácia ich na to upozorní PUSH notifikáciou. Rovnako bude vodič upozornený na to, ak dôjde k neoprávnenému pokusu o vniknutie do vozidla.

Aby nebolo možné diaľkový systém uzamykania zneužiť v prípade straty alebo krádeže smartfónu, vodič bude musieť pre diaľkové ovládanie zamykania zadať svoj vlastný Bluelink User PIN kód.

ZDROJ | Hyundai

Vodiči najmä na neznámych miestach ocenia funkciu Find My Car, ktorá im umožní lokalizovať zaparkované miesto zobrazením jeho polohy na mape v aplikácií. Neskôr v tomto roku bude funkcia obohatená o možnosť aktivácie zvukového výstražného znamenia a svetiel, aby bolo hľadanie vozidla na parkovisku o niečo jednoduchšie.

Majitelia modelov s elektrickým pohonom (IONIQ Electric a KONA) budú môcť pomocou mobilnej aplikácie na diaľku ovládať klimatizáciu vrátane vyhrievania v zimných mesiacoch, kontrolovať stav nabíjania a ovládať jeho spustenie, zastavenie alebo načasovanie na konkrétnu hodinu, napríklad pre nabíjanie batérií počas lacnejšej nočnej tarify elektrického pripojenia.

Vďaka službám Hyundai LIVE Services je vozidlo neustále pripojené k internetu, z ktorého neustále sťahuje nové informácie o doprave, počasí, parkovacích miestach alebo najbližších čerpacích a nabíjacích staniciach.

ZDROJ | Hyundai

V kombinácii systému Bluelink s navigačným systémom AVN s deleným dotykovým displejom s uhlopriečkou 10,25 palca, bude mať vodič aj počas jazdy k dispozícii hlasové ovládanie navigácie a systému, ako aj diktovanie SMS správ v šiestich jazykoch.

Vstavanú navigáciu bude možné ovládať aj pomocou mobilnej aplikácie, v ktorej si bude môcť vodič nastaviť cieľovú destináciu ešte skôr, ako nasadne do auta.

Funkcia My Trips registruje základné údaje, ako napríklad dobu jazdy, prejdenú vzdialenosť a priemernú alebo najvyššiu rýchlosť počas všetkých jázd.

ZDROJ | Hyundai

Štandardným prvkom je teraz aj núdzové volanie eCall, ktoré v prípade vážnejšej nehody, pri ktorej došlo k nafúknutiu airbagov, automaticky kontaktuje záchranný dispečing, s ktorým môže následne posádka komunikovať pri poskytovaní prvej pomoci.

Vozidlo na to využíva integrovaný dátový modem so SIM kartou, čím vozidlo neuberá majiteľovi vozidla z predplateného balíku mobilných dát. Služby Hyundai LIVE Services budú mať vodiči v rámci predplatného k dispozícii prvých 5 rokov zadarmo.

Služby Bluelink si vodič aktivuje kliknutím na ikonu Bluelink na displeji a následnou voľbou možnosti “Nastavenia Bluelink”, kde už sa nachádza tlačidlo “Aktivovať Bluelink”. Aplikácia Bluelink pre smartfóny by sa časom mala objaviť v digitálnych obchodoch App Store pre iOS a Google Play pre Android. Na Slovensku bude Bluelink dostupný až v roku 2020.

Zdroj: Hyundai prinesie aplikáciu Bluelink Connected Car pre všetky modely na trhu | TECHBOX.sk

Spoznali sme dojazd faceliftovaného modelu Hyundai Ioniq Electric

Hyundai prezradil dojazd faceliftovaného modelu Ioniq Electric s väčšou batériou

Automobilka Hyundai v rámci prvotného predstavenia faceliftovaného modelu Hyundai Ioniq Electric, ktorý ponúkne väčšiu batériu (+ 36 %), uviedla dojazd na základe interného testovania. Aktuálne však odhalila oficiálny údaj na základe cyklu WLTP, ktorý prevyšuje jej odhad.

Vynovený Hyundai Ioniq Electric pre modelový rok 2020 príde na trh už budúci mesiac, takže výrobca musel „poriešiť“ certifikáciu jeho dojazdu. Hodnota dojazdu pritom príjemne prekvapila, keďže podľa cyklu WLTP má zvládnuť tento liftback segmentu C na jedno nabitie 311 km.

Vynikajúca efektivita

Vďaka výnimočnej účinnosti postačí novému Ioniqu k zabepečeniu tohto dojazdu batéria s kapacitou 38,3 kWh. Interné testovanie automobilky Hyundai pritom prinieslo hodnotu 294 km. Pôvodná verzia, ktorá prišla na trh v roku 2016, disponovala batériou s kapacitou 28 kWh.

To predstavuje nárast kapacity o 36 %. Žiaľ nie možné urobiť priame porovnanie dojazdu oboch verzií modelu, nakoľko dojazd tej pôvodnej bol certifikovaný na základe „benevolentnejšej“ normy NEDC, podľa ktorej vozidlo dosahovalo dojazd 280 km.

Porovnanie dojazdu s konkurenciou

Zaujímavé je však porovnanie s inými elektromobilmi nižšej strednej triedy. Základný Nissan Leafdokáže podľa výrobcu „vydolovať“ zo svojej 40 kWh batérie „mestský dojazd“ do 270 km. Údaj o spotrebe (20,6 kWh/100 km) vypočítaný na základe WLTP však prezrádza, že zvládne kombinovaný normovaný dojazd okolo 200 km.

Volkswagen e-Golf s 35,8 kWh batériou zas ponúka podľa výrobcu dojazd 215 – 231 km (WLTP). Dojazd konkurenčných modelov len potvrdzuje spomínanú vynikajúcu efektivitu Hyundaiu Ioniq Electric.

Pôvodná verzia s 28 kWh je pritom efektívnejšia ako Tesla Model 3. Tesla je však väčšia, ťažšia a výkonnejšia, pričom má pravdepodobne kolesá s väčším valivým odporom. Sme tak zvedaví, ako v tomto porovnaní obstojí faceliftovaný model s väčšou a ťažšou batériou.

Ďalšie vylepšenia

Nový Hyundai Ioniq Electric 2020 však nie je len o väčšej batérii a dojazde. Veď sa môže pochváliť aj vyšším výkonom, ktorý vzrástol z 88 na rovných 100 kW. Maximálny krútiaci moment 295 Nm pritom zostal zachovaný. O niečo lepšia je aj palubná nabíjačka, ktorej výkon vzrástol zo 6,6 na 7,2 kW. Na rýchlonabíjačkách bude možné novinku nabíjať maximálnym výkonom 100 kW, pričom na 80 % to potrvá 54 min. Zmien sa dočkal tiež exteriér a interiér vozidla. Viac…

Zdroj: Spoznali sme dojazd faceliftovaného modelu Hyundai Ioniq Electric