Mesiac: apríl 2019

Test vozidla ADAC Hyundai IONIQ Hybrid Premium

Päťdverový hatchback strednej triedy (104 kW / 141 k)

Ioniq je odvodený z iónu (elektricky nabitý atóm) a jedinečného (jedinečného). V súčasnosti je jedinečné, že model je ponúkaný výlučne s tromi alternatívnymi pohonmi. Hyundai je k dispozícii s čisto elektrickým pohonom, ako plug-in hybrid (od roku 2017) a testovaný v teste vozidla ako “normálny” hybridný variant. Tu je pohonná jednotka, ktorá má výkon systému 141 koní, priame vstrekovanie benzínu s objemom 1,6 litra a elektromotor. Prenos výkonu je zabezpečený šesťstupňovou prevodovkou s dvojitou spojkou. Elektromotor väčšinou pomáha pri štartovaní a zrýchľovaní. Pri nízkej záťaži a primerane nabitom hybridnom akumulátore môžu byť krátke vzdialenosti, ale aj až 120 km pokryté čisto elektricky. Ako však Ioniq ovplyvňuje EcoTest? Zatiaľ čo testovacia spotreba 5,1 l / 100 km môže byť chválená, Hyundai pohlcuje znečisťujúce látky. Produkcia oxidu uhoľnatého a počet častíc prudko stúpa v náročnej časti diaľnice, ktorá stojí korejské cenné body. Presvedčte sa o kompaktnom vozidle v prvotriednej verzii v sériovom i bezpečnostnom vybavení. Okrem vybavenia ako svetelný / dažďový senzor, automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá a ventilácia vpredu a infotainment systém vrátane navigácie, sú okrem iného núdzové, vedenie jazdného pruhu a asistenti slepého uhla. Ioniq Premium nie je veľmi lacný s 30.270 eurami, ale dostanete sa na veľmi dobre vybavené a vhodné pre každodenné použitie hybridného vozidla. Hyundai zneškodňuje znečisťujúce látky. Produkcia oxidu uhoľnatého a počet častíc prudko stúpa v náročnej časti diaľnice, ktorá stojí korejské cenné body. Presvedčte sa o kompaktnom vozidle v prvotriednej verzii v sériovom i bezpečnostnom vybavení. Okrem vybavenia ako svetelný / dažďový senzor, automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá a ventilácia vpredu a infotainment systém vrátane navigácie, sú okrem iného núdzové, vedenie jazdného pruhu a asistenti slepého uhla. Ioniq Premium nie je veľmi lacný s 30.270 eurami, ale dostanete sa na veľmi dobre vybavené a vhodné pre každodenné použitie hybridného vozidla. Hyundai zneškodňuje znečisťujúce látky. Produkcia oxidu uhoľnatého a počet častíc prudko stúpa v náročnej časti diaľnice, ktorá stojí korejské cenné body. Presvedčte sa o kompaktnom vozidle v prvotriednej verzii v sériovom i bezpečnostnom vybavení. Okrem vybavenia ako svetelný / dažďový senzor, automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá a ventilácia vpredu a infotainment systém vrátane navigácie, sú okrem iného núdzové, vedenie jazdného pruhu a asistenti slepého uhla. Ioniq Premium nie je veľmi lacný s 30.270 eurami, ale dostanete sa na veľmi dobre vybavené a vhodné pre každodenné použitie hybridného vozidla. Presvedčte sa o kompaktnom vozidle v prvotriednej verzii v sériovom i bezpečnostnom vybavení. Okrem vybavenia ako svetelný / dažďový senzor, automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá a ventilácia vpredu a infotainment systém vrátane navigácie, sú okrem iného núdzové, vedenie jazdného pruhu a asistenti slepého uhla. Ioniq Premium nie je veľmi lacný s 30.270 eurami, ale dostanete sa na veľmi dobre vybavené a vhodné pre každodenné použitie hybridného vozidla. Presvedčte sa o kompaktnom vozidle v prvotriednej verzii v sériovom i bezpečnostnom vybavení. Okrem vybavenia ako svetelný / dažďový senzor, automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá a ventilácia vpredu a infotainment systém vrátane navigácie, sú okrem iného núdzové, vedenie jazdného pruhu a asistenti slepého uhla. Ioniq Premium nie je veľmi lacný s 30.270 eurami, ale dostanete sa na veľmi dobre vybavené a vhodné pre každodenné použitie hybridného vozidla.

Štýly karosérie: Hatchback

Zdroj: Test vozidla ADAC Hyundai IONIQ Hybrid Premium

Tesla Model 3 (2019): test, cena, rozsah, obrázky, údaje ADAC

Tesla Model 3: Aké dobré je elektrické auto?

04/15/2019

Doručovacie protokoly modelov Tesla Model 3 sú protirečivejšie ako kedykoľvek predtým. Prvá skúšobná jazda v americkom strednom elektromobile. Plus: ceny, rozsah, obrázky, špecifikácie

  • Dodávky cenovo výhodných verzií modelu 3 sa uskutočňujú pri vysokom tlaku
  • Naopak, masový model pre menší rozpočet je náhle úplne sporný
  • Zdá sa, že spolupráca s Panasonic v Gigafactory je silne zaťažená 
  • Tesla predajné stratégie sa menia týždenne  

S modelom 3 Američania už dávno dokázali, že aj pre relatívne malé peniaze dostane elektromobil rozumný dosah a môže byť poháňaný bez kompromisov. Po celé roky, izba bola cena na $ 35,000 pre vstup-úrovni modelu: s menším výkonom a menej batérie.

Tesla je totiž ďaleko od cieľa zaplaviť svetový trh s elektrickými autami základnou verziou modelu 3. To bol presne strach zo zavedených výrobcov automobilov, ako je Mercedes alebo Audi, zaostávajúci za svojimi ponukami.

Fanúšikovia čakajú na vstupný model

priblížiť

Nový Tesla Model 3 2018 v pohybe
Zakryté, ale nie sú k dispozícii: Štandardná verzia s malou batériou

Zdá sa, že problém s doručením je doma a tiež cielene kontrolovaný . Zdá sa, že šéf Elona Muska radšej predáva vysoko cenovo dostupné verzie z finančných dôvodov, s oveľa väčším ziskom pre spoločnosť. V tomto ohľade môže vedome zadržať základnú verziu. Na druhej strane ostatné zdroje uvádzajú, že miera objednávky pre základnú verziu je skutočne dosť nízka. Situácia je rozporuplné, ako inokedy

, Zatiaľ čo mnohé krajiny majú oficiálne schvaľovacie záznamy Modelu 3, internetová komunita poznamenáva, že tisíce modelu 3 boli vyrobené v halde. Kým Elon Musk udržiava oheň entuziazmu medzi svojimi fanúšikmi celé roky s oznámeniami všetkých druhov, aj skorí kupujúci stále čakajú na svoj základný model. Čiastočne stiahli svoju frustráciu z výhrady. Taktiež, že Tesla mení a mení ceny a údaje čoraz viac spôsobuje zmätok.

Situácia sa naďalej vyostruje, pretože Tesla je blízky a vitálny partner Panasonic nedávno vyhlásil, nie ďalej v expanzii spoločného Gigafactoryinvestovať. Japonci údajne chcú počkať a zistiť, ako sa vyvíja celkové množstvo objednávok pre modely Tesla. Hovorilo sa, že Elon Musk zúri a teraz sa rozhliada po druhom dodávateľovi lítium-iónových batériových článkov.

Zatiaľ čo spočiatku žiadna vízia a žiadne investície nemohli byť dostatočne veľké , teraz sa zdá, že sa vymanili z Teslovej úspornosti . Showroomy sú z dôvodov nákladov zrušené.  Objednajte si modely Tesla  cez internet,  teraz aj telefonicky . Skúšobné jazdy? Nepotrebujete to. Každý, kto má auto a uvedomuje si, že mu to nevyhovuje, by ho mohol vrátiť do týždňa, takže vízia šéfa Elona Muska. Za predpokladu, že vozidlo nemá viac ako 1000 míľ na hodinách.

Rozsah: 530 km, výkon: 487 k, kapacita batérie: 75 kWh

priblížiť

Tesla Model 3
Dual Range Performance Model: Drahý, ale presvedčivý

Okrem celej zostavy, model 3 stanovuje štandardy v mnohých smeroch. A tak sa približuje ideálu elektrického každodenného auta. Cenovo najdostupnejší z dvoch v súčasnosti Offerings poskytuje kapacitu batérie 75 kWh a dvoch elektromotorov dohromady 351 PS , je štandardný rozsah 560 kilometrov a dosahuje najvyššiu rýchlosť 233 km / h.

A keď ste na špičkovom modeli “Performance” , cítite sa viac ako BMW M3 ako 318d. Koniec koncov, potom zase dva elektrické stroje s 487 hp všetky štyri kolesá, takže takmer dve tony limuzína za 3,4 sekundy na 100 a prichádza len na 261 km / h, aby sa skončila.

Samozrejme, 530-kilometrový rozsah od skúšobnej stolice pre “výkonnostný” model sa nedá udržať v praxi. A určite nie, ak skutočne posúvate Model 3 ako M3. Napriek tomu je možné pozorne ignorovať meradlo náboja. Najneskôr po jednej alebo dvoch hodinách si človek všimne, ako sa občasné elektrické vozidlo vyrovná s každodennou premávkou.

Tesla vedie digitalizáciu auta

priblížiť

Kokpit Tesla Model 3
Kokpit: Jasný dizajn, veľký 15-palcový monitor v centrálnej polohe

Model 3 sa cíti oveľa istejšie a koherentnejšie ako model S , takže Američania môžu potvrdiť určitú krivku učenia pre nastavenie a ladenie. Ale ani elektrický vyzývateľ nie je taký pohodlný ako Mercedes, ani nie je taký šikovný a určený ako BMW a aspoň 160, 170 km / h, hluk vetra je takmer tak hlasný ako v kabriolete. Takže je tu stále dosť priestoru na zlepšenie, rovnako ako pri výbere materiálov.

Pravdepodobne Elon Musk má právo nasmerovať pozornosť svojej posádky na iné kvality. V časoch, v ktorých bola dynamika jazdy rozhodujúca pre nákup, sa nevyhnutne končí. A viac ako len vektorovanie krútiaceho momentu alebo variabilný útlm, dnes ste ohromení veľkým dotykovým displejom a rozsiahlou digitalizáciou– a to je miesto, kde Tesla prichádza na prvé miesto.

Takže sa cítite takmer stratený v modeli 3, takže prázdny je kokpit. Za volantom? Nič! Na strednom tuneli? Nič! Na prístrojovej doske av stredovej konzole? Nič. Okrem okien vo dverách, dvoch ovládacích pák za volantom a dvoch otočných koliesok vo volante nie sú v Tesle žiadne hmatové ovládače .

Interiér: Dominantná obrazovka

priblížiť

Tesla Model 3 dotyková obrazovka
Centrálny dotykový displej pre nastavenia vozidla, navigáciu a infotainment

Aj pri nastavení výšky a dĺžky volantu sa musí volať menu na dotykovom displeji. Ak je zvolená položka menu, môže byť volant nastavený pomocou otočných valcov. To isté platí pre nastavenie vonkajších spätných zrkadiel.

Kľúč je  trochu krehký  čipová karta,  ktorá je treba len zriedka dostať von z peňaženky. Technicky nadšení, ako sú, Tesla majitelia budú samozrejme používať svoje aplikácie odomknúť alebo diaľkovo ovládať a prevádzkovať auto. Môžete napríklad zapnúť vyhrievanie sedadla predtým, ako sa dostanete do auta.

Všetko, čo zostalo v tomto vozidle je 38 cm dotykový displej, ktorý je väčší ako väčšina tabletových počítačov a tiež funguje ako okno do  komplexného sveta infotainmentu  . Pre  rýchly prístup  k funkciám, ako je nastavenie vnútornej teploty, objemu alebo vyhrievania zadného okna, sú  v spodnej časti dotykového displeja k dispozícii špeciálne  tlačidlá . Úplne nový: prúdenie vzduchu môže byť nasmerované stieraním prstom v ľubovoľnom smere.

Wow-efekty  tohto druhu možno nájsť v modeli 3. Prekvapenie: Napriek všetkej  jemnosti  a možnej rafinovanosti sa môžete s týmto novým svetom dostať rýchlo. Tu vývojári a dizajnéri pracovali dokonale ruka v ruke – a  vlastne revolúciu operácie .

Nedávne fotografie: Tesla Model 3 v detaile

Ak chcete zväčšiť zobrazenie a viac informácií, kliknite na obrázok alebo sa ho dotknite .

Hlboké zadné sedadlá, malý batožinový priestor

priblížiť

Tesla Model 3
Bohužiaľ, dospelí sedia s kolenami vysoko na chrbte

Model 3 je o 29 palcov kratší ako model S. Napriek tomu aspoň sedia cestujúci do výšky 1,80 metra vzadu, nie príliš obmedzení. Nízke sedadlá však spôsobujú, že kolená zadných pasažierov sa zdvihnú. A to je – aspoň na dlhé vzdialenosti – jednoducho nepohodlné.

Kufor pojme 425 litrov v závislosti od výrobcu. Priestor pod predným krytom je vhodný najmä na uloženie nabíjacieho kábla. Za príplatok ponúka Tesla sklopné zadné sedadlo . Kruh otáčania 11,6 metra je v poriadku.

Môže naozaj zlé Model 3 s Tesla vlastnej infraštruktúry super nabíjačiek . Je pravda, že namiesto voľných časových pásiem, ako predtým model S, existuje len maximálna kvóta 400 kWh bezplatnej elektrickej energie ročne , ak vôbec . Ale skutočnosť, že navigačný systém poháňa vzdialenejšie ciele, aby zaručil Teslovu nabíjaciu stanicu na trati, stojí za zlato.

Kompresor realizuje nabíjacie výkony až do 120 kilowattov , vďaka čomu sú dlhé vzdialenosti oveľa príjemnejšie ako spoliehanie sa na 50 kilowattov s konektormi CCS .

Ikona tipu

Elektrické vozidlá: už poháňané a hodnotené

Strieborný Mercedes EQC stojaci zo strany

  • Audi e-tron GT :  Elektrické športové auto prichádza v roku 2020
  • Audi e-tron quattro :  Elektrické SUV by malo stanoviť štandardy
  • Jaguar I-Pace :  Silný dizajn, dlhý dosah
  • Daimler EQC :  Prvý elektrický SUV od spoločnosti Daimler prichádza s pôsobivým výkonom
  • Porsche Taycan :  Presvedčivý štvordverový elektrický športový automobil

Autopilota v Tesle je kriticky vidieť

priblížiť

Tesla Model 3
Tesla Model 3: Pohľad zhora na prednú a sklenenú strechu

Tesla okrem toho, že je bezpodmienečne zaviazaná k elektromobilite, je dôverou v systémy pomoci . Model 3 teda hľadá svoju vlastnú cestu, kde BMW sedem alebo Mercedes S-Class odovzdá príkaz vodičovi. A tam, kde nemeckí autopiloti vezmú vodiča späť do služby po niekoľkých sekundách nečinnosti, Tesla môže dať svoje ruky do lona na niekoľko minút – aj keď jeden z zákonodarcov nedovolí žiadne pracovné miesta počas tejto doby. Z hľadiska ADAC je veľmi sporná, pretože potenciálne nebezpečná sloboda vodiča Tesly.

Rezervované alebo dlho objednané vozidlá sú nakoniec dodávané s výkonom v Nemecku. Podľa Kraftfahrtbundesamt vo februári 2019 bolo najmenej 959, v marci dokonca 2224 kópií. Ťažko povedať, ako sa budú formality objednávok a dodávok vyvíjať v blízkej budúcnosti. Zákaznícke nadšenie pre model 3 robí tohuwabohu v Tesle zrejme stále málo demolácie. Nebolo by to príliš veľa.

Technické údaje

Technické údaje *  standard  Štandard Plus Duálny motor s dlhým dosahom výkon
Výkon motora / 1 elektromotor
192 kW (261 k)
1 elektromotor
192 kW (261 k)
2 elektromotory
258 kW / 351 k
2 elektromotory
358 kW / 487 k
kapacita akumulátora 50 kWh 60 až 65 kWh 75 až 80 kWh 75 až 80 kWh
pohon Zadná, 1-stupňová prevodovka Zadná, 1-stupňová prevodovka 4-rýchlostná, 1-stupňová prevodovka 4-rýchlostná, 1-stupňová prevodovka
výkon 5,6 s od 0 do 1 000 km / h, horných 209 km / h 5,6 s od 0 do 100 km / h, vrchol 225 km / h 4,6 s von 0 auf 100 km/h, Spitze 233 km/h 3,4 s von 0 auf 100 km/h, Spitze 261 km/h
Reichweite  350 km 415 km 560 km 530 km
Maße L 4,69 / B 1,85 / H 1,44 m L 4,69 / B 1,85 / H 1,44 m  L 4,69 / B 1,85 / H 1,44 m L 4,69 / B 1,85 / H 1,44 m
Radstand 2,88 m 2,88 m  2,88 m 2,88 m
Leergewicht 1610 kg 1730 kg 1847 kg 1847 kg
Kofferraum (vorn/hinten) 85/340 Liter 85/340 Liter  85/340 Liter 85/340 Liter
Preis ab 39.745 € ab 45.480 €  ab 55.780 € ab 65.580 €
Technické údaje *  standard  Štandard Plus Duálny motor s dlhým dosahom výkon
Výkon motora / 1 elektromotor
192 kW (261 k)
1 elektromotor
192 kW (261 k)
2 elektromotory
258 kW / 351 k
2 elektromotory
358 kW / 487 k
kapacita akumulátora 50 kWh 60 až 65 kWh 75 až 80 kWh 75 až 80 kWh
pohon Zadná, 1-stupňová prevodovka Zadná, 1-stupňová prevodovka 4-rýchlostná, 1-stupňová prevodovka 4-rýchlostná, 1-stupňová prevodovka
výkon 5,6 s od 0 do 1 000 km / h, horných 209 km / h 5,6 s od 0 do 100 km / h, vrchol 225 km / h 4,6 s od 0 do 100 km / h, vrchol 233 km / h 3,4 s od 0 do 100 km / h, vrchol 261 km / h
dosah  350 km 415 km 560 km 530 km
hmota L 4,69 / B 1,85 / H 1,44 m L 4,69 / B 1,85 / H 1,44 m  L 4,69 / B 1,85 / H 1,44 m L 4,69 / B 1,85 / H 1,44 m
rázvor 2,88 m 2,88 m  2,88 m 2,88 m
tára 1610 kg 1730 kg 1847 kg 1847 kg
Kufrík (predný / zadný) 85/340 litrov 85/340 litrov  85/340 litrov 85/340 litrov
cena od 39,745 € od 45,480 €  od 55 780 € od 65,580 €

* čiastočne ešte neoficiálne

Text: Thomas Geiger, Wolfgang Rudschies. Fotografie: PR (9), ADAC / Wolfgang Rudschies (2).

H ere mnoho hnacie správ a auto testy ADAC.

Zdroj: Tesla Model 3 (2019): test, cena, rozsah, obrázky, údaje ADAC